تایلند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی عملکرد فرودگاه‌ بانکوک را ارتقا می‌دهد

به اشتراک بگذارید:

وزارت حمل و نقل تایلند در راستای هدف دولت برای تبدیل کردن این کشور به عنوان مرکز مهم هوانوردی در منطقه، در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود عملکرد فرودگاه‌ سووارنابوم بانکوک است.

سوریا جونگرونگریانکیت، وزیر حمل و نقل و معاون نخست وزیر پس از بازدید از فرودگاه بین المللی پکن، پایتخت چین، که هوش مصنوعی در سیستم مدیریت فرودگاه پیاده سازی شده است، از این پیشنهاد رونمایی کرد.

فرودگاه پکن، با استفاده از هوش مصنوعی، زمان تخلیه بار، تمیز کردن کابین هواپیما و انجام تعمیرات لازم قبل از پرواز را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

به گفته سوریا، استفاده از فناوری‌ هوش مصنوعی و کلان‌داده (یا بیگ دیتا) در ۹ سال گذشته نتایج مثبتی را به همراه داشته است و کارایی و عملکرد این فرودگاه را بهبود داده است.

برای مسافران خروجی، سیستم مدیریت مبتنی بر هوش مصنوعی، میانگین زمانی را که هر فرد از ورود به فرودگاه تا خروج می گذراند، پیگیری، تجزیه و تحلیل و محاسبه می کند.

به همین ترتیب، زمان ورود تا خروج مسافران ورودی به همراه بار آنها نیز نظارت و بررسی می‌شود.

علاوه بر این، این سیستم، داده‌هایی را در مورد زمان انتظار مسافران برای خدمات حمل و نقل عمومی جمع آوری کرده و امکان بهبود این خدمات را فراهم می کند.

فرودگاه پکن از زمان افتتاح در سال ۱۹۹۹، بخش‌های مختلف آن توسعه یافته و در حال حاضر این فرودگاه توسط ۱۶ هزار دوربین امنیتی و ۲۲ هزار حسگر کنترل می‌شود. سوریا اشاره کرد که مدل فرودگاه پکن می‌تواند الگویی خوبی برای ارتقاء هوش مصنوعی فرودگاه سوارنابوم بانکوک باشد.

در همین حین، فرودگاه بین‌المللی سوارنابوم قصد دارد از ۴ ژوئن سیستم موجود کنترل خودکار گذرنامه را با سیستم‌های جدیدی جایگزین کند.

در خبرهای مشابه، شرکت فرودگاه‌های تایلند (AoT) برنامه‌هایی را برای ارتقاء فرودگاه سوارنابوم ارائه کرده بود که این فرودگاه را به جمع ۵۰ فرودگاه برتر جهان در عرض یک سال و سپس به جمع ۲۰ فرودگاه برتر تا سال ۲۰۲۸ خواهد رساند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.