سه واکسن کویید ۱۹ تولید داخل سال آینده آماده خواهد شد

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند امروز ۲۰ ژوئیه از طریق پست فیس بوکی اعلام کرد که سه واکسن کویید ۱۹ تولید داخل کشور تا سال آینده برای استفاده آماده خواهد شد.

جزئیات ارائه شده در مورد واکسن ها به شرح زیر است:

  • واکسن CU-Cov19 (نوع mRNA): این واکسن با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه چولالونگ کورن و دانشگاه پنسیلوانیا توسعه یافته است که در حال حاضر در مرحله آزمایش انسانی است.
  • واکسن HXP-GPO Vac (نوع غیر فعال): این واکسن توسط سازمان دارویی کشور و با همکاری دانشگاه ماهیدول و موسسه PATH آمریکا توسعه و ساخته شده است. این واکسن نیز در حال حاضر در مرحله آزمایش انسانی است.
  • واکسن Baiya SARS-CoV-1 Vax 1:‌ این واکسن از برگ‌های تنباکو توسط شرکت تایلندی Baiya Phytopharm (فعال در زمینه تولید دارو و واکسن) و دانشگاه چولالونگ کورن ساخته شده است. این واکسن با موفقیت روی حیوانات آزمایش شده و به زودی روی انسان نیز آزمایش می شود.

در خبر دیگری که امروز منتشر شد آمده است که، فایزر بایو.ان.تک امروز (سه شنبه) قرارداد خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن فایزر با تایلند را امضا شده و انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال جاری تحویل این کشور شود.

وزیر بهداشت عمومی تایلند، آنوتین چارنویراکول و دیگر مقامات بهداشتی امروز عصر با نمایندگان شش برند واکسن دیدار می کنند تا درباره واردات واکسن های بیشتر، از جمله ۵۰ میلیون دوز واکسن فایزر دیگر، جدا از توافق نامه امضا شده، بحث کنند. نمایندگان دیگر سازندگان واکسن از جمله جانسون و جانسون، مدرنا، آسترازنکا، سینواک و سینوفارم نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.