خانه تاریخی ویچایِن در استان لوپبوری

به اشتراک بگذارید:

خانه ویچایِن (Wichayen) مکانی برای پذیرش مقامات نظامی و سفرا بود که در جاده‌ای به همین نام (Thanon Wichayen) و ۳۰۰ متر دورتر از کاخ سلطنتی شاه نارای در شهر لوپبوری، تایلند قرار دارد.

این مکان زمانی ساخته شد که پذیرای اولین گروه سفیران و نمایندگان لویی چهاردهم فرانسه در سال ۱۶۸۵ باشد. پس از پایان سلطنت شاه نارای این مکان برای اقامت چائو پرایا ویچایِن یا كنستانتین فائولكون (شخص یونانی تبار که به عنوان یک مقام دولتی خدمت كرد که با انجام کارهای شایسته بسیاری به او مقام وزیر سلطنتی “Chao phraya Wichayen” اعطا شد) بود که حالا همین نام را به خود گرفته است.

بازدید از این خانه تاریخی برای عموم از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر آزاد است که می‌توانید با پرداخت هزینه ورودی ۱۰ بات برای گردشگران تایلندی و ۳۰ بات گردشگران خارجی از آن بازدید به عمل بیاورید.

خالی از لطف نیست که در بازدید از این خانه تاریخی، در تپه منتهی به غرب ایستگاه قطار نزدیک معبد پراگان یکی از معروفترین مکان‌های تاریخی لوپبوری با نام Phra Prang Sam Yot را نیز بازدید کنید. این مکان بر اساس معماری خمرها که به هنر بایون (۱۱۷۷ – ۱۲۳۰) شهرت دارد ساخته شده است. ساختار معبد با مجسمه های ساخته شده از خاک رس تزئین شده است. این مکان در زمان سلطنت شاه ورامان (۱۱۸۱ – ۱۲۱۴) برای انجام امور مذهبی ساخته شده بود. لاوس که نام دیگر لوپبوری است مکانی مقدس بوده و در دوره‌هایی زیر سلطه کامبوج قرار داشت.

تصاویر
موقعیت خانه

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.