مسیر پرواز هواپیمایی تایلندی به دور از آسمان ایران هدایت شد

به اشتراک بگذارید:

هواپیمایی تای ایرویز تایلند (Thai Airways) پس از حملات ایران به اسرائیل که در جواب حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، پروازهای خود به سوی اروپا را به دور از خاورمیانه هدایت کرده است، این در حالی است که تنش‌های اخیر هیچ تاثیری بر تایلندی‌های مقیم ایران و اسرائیل نداشته است.

چای امسیری، رئیس تای ایرویز روز یکشنبه (۱۴ آوریل) گفت، این شرکت هواپیمایی برای دوری از حریم هوایی خاورمیانه تغییرات جزئی در مسیر برخی از پروازها ایجاد کرده است، اما خدمات کلی تحت تاثیر قرار نگرفته و همچنان طبق برنامه در حال انجام است.

کوراکوت چاتاسینگا، مدیر ارشد بازرگانی این هواپیمایی گفت، مسافرانی که پروازهای خود را از طریق خاورمیانه رزرو کرده بودند، سفرهای خود را لغو نکرده‌اند و این شرکت هواپیمایی از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.

“پروازهای اروپا به طور معمول از حریم هوایی خاورمیانه عبور می‌کنند. اکنون تای ایرویز از مسیرهای پشتیبان خارج از آسمان ایران استفاده می‌کند و بنابراین هیچ تاثیری بر خدمات این هواپیمایی نداشته است.”

در همین حال، وزارت امور خارجه به تایلندی‌ها هشدار داد که به ایران و اسرائیل سفر نکنند، به نقل از سفارت تایلند در تل آویو، تعداد پهپادها و موشک‌های شلیک شده از جهات مختلف علیه اسرائیل زیاد بوده است.

به گفته این وزارتخانه، اسرائیل محدودیت سراسری تجمعات را از ساعت ۱۱ شب شنبه تا ساعت ۱۱ شب روز دوشنبه اعلام کرد.

حدود ۲۸ هزار تایلندی در اسرائیل و ۳۰۰ نفر در ایران زندگی می کنند. وزارت امور خارجه گفت: سفارتخانه‌های تایلند در تل‌آویو و تهران در حال تماس با جوامع تایلندی در این کشورها هستند و هنوز گزارشی مبنی بر آسیب‌دیدگی شهروندان تایلندی‌ از درگیری ایران و اسرائیل منتشر نشده است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.