صادرات تایلند برای سومین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، صادرات تایلند برای سومین ماه متوالی در ماه دسامبر کاهش داشته است، با این وجود آمارهایی که از تجارت منتشر شده نشان می‌دهد که کل صادرات در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد افزایشی بوده و به ۲۸۷/۰۶ میلیارد دلار (۹/۴۰۶ تریلیون بات) رسیده است.

در ماه دسامبر صادرات سالانه تایلند ۱۴/۵ درصد کاهش یافت در حالی که واردات ۱۲ درصد کاهش داشته است و کسری تجاری ۱/۰۳ میلیارد دلاری (۳۳/۸۵ میلیارد بات) ایجاد کرده است.

عمده کاهش صادرات در دسامبر ناشی از محصولات صنعتی (۱۵/۷ درصد کاهش)، محصولات کشاورزی (۱۱/۶ درصد کاهش) و محصولات صنایع کشاورزی (۱۰/۸ درصد کاهش) بوده است.

بازارهای صادراتی تایلند که بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۲ داشته اند عبارتند از: خاورمیانه، انگلیس، کانادا، ایالات متحده، کشورهای CLMV (کامبوج، لائوس، میانمار و ویتنام)، سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا.

رشد صادرات تایلند در سال گذشته توسط محصولاتی از قبیل شکر، تلفن، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، چربی ها و روغن های گیاهی/حیوانی، ترانسفورماتورها و قطعات، نیم‌رسانا‌ها، و مرغ فرآوری شده رهبری شد.

وزارت بازرگانی تایلند توسعه صادرات ۱ تا ۲ درصدی را برای سال ۲۰۲۳ هدف قرار داده است که کمتر از ۴ درصد هدف گذاری شده در سال ۲۰۲۲ است. این هدف کمتر به دلیل رکود اقتصاد جهانی، تقویت بات، افزایش قیمت سوخت و هزینه های تولید بوده است.

توسعه صادرات در سال جاری با بازگشایی مرز‌ها، افزایش تقاضای جهانی غذا و کاهش مشکلات لجستیکی جهانی از جمله کمبود کانتینر انجام می شود.


بیشتر بخوانید:






5 3 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.