ژاپنی‌ها بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در تایلند بوده‌اند

به اشتراک بگذارید:

بر اساس داده‌هایی که روز جمعه (۲۰ ژانویه) توسط وزارت بازرگانی منتشر شد، سال گذشته تایلند شاهد افزایش جزئی در تعداد سرمایه‌گذاران خارجی بوده است که کسب‌وکار خود را در تایلند افتتاح کرده‌اند.

این وزارتخانه گفت که ۵۸۳ نهاد خارجی در سال گذشته تجارت خود را در این کشور افتتاح کرده‌اند. بر اساس داده‌های منتشر شده، مجموع سرمایه گذاری آنها ۱۲۸/۷۷ میلیارد بات بود که در مجموع برای ۵ هزار و ۲۵۳ تایلندی اشتغال زایی شده است.

سینیت لتکرای معاون وزیر بازرگانی گفت: پنج منبع اصلی سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته ژاپن (۱۵۱)، سنگاپور (۹۸)، ایالات متحده (۷۱)، هنگ کنگ (۴۰) و چین (۳۱) بودند.

سینیت گفت: بیشتر سرمایه گذاران خارجی مشاغلی را مطابق با سیاست‌های تایلند برای توسعه زیرساخت ها و صنایع هدفمند بنا نهاده‌اند که ۱۱۹ مورد از آن نهاد‌ها در سال گذشته ۵۲/۸۷ میلیارد بات در کریدور اقتصادی شرقی تایلند (EEC) سرمایه گذاری کرده اند که به ترتیب ۲۰ درصد و ۴۱ درصد از کل سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری را تشکیل می دهند.

او گفت: بیشترین سرمایه گذاران خارجی در EEC از ژاپن (۴۷ مورد) و پس از آن چین و سنگاپور (هر کدام ۱۱ مورد) بوده‌اند.

سینیت افزود که نهاد‌های خارجی در EEC در توسعه سیستم های مدیریت کارخانه و انبار و همچنین خدمات مهندسی و فنی سرمایه گذاری کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.