کاهش عرضه محصولات غذایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا

به اشتراک بگذارید:

با شیوع گسترده کویید ۱۹ کارخانه های فرآوری مواد غذایی تعطیل شده و کارگران آلوده به ویروس از کار خارج شده اند، تایلند اکنون با کمبود مواد غذایی مواجه است. پس از بسته شدن برخی از کارخانه های فرآوری مواد غذایی در سراسر کشور و کاهش ظرفیت تولید، موجودی محصولات در بازارها و سوپر مارکت ها کاهش یافته است.

برخی از فروشگاه‌ها به دلیل کمبود عرضه مواد غذایی بسته شده اند. در سایر فروشگاه‌های بزرگ، بسیاری از مغازه ها بسته شده اند و مغازه هایی که باز هستند به خاطر کمبود محصولات نمی توانند تمام نیاز مشتریان خود را برآورده کنند. تأمین کنندگان مواد غذایی با کاهش تولید، تنها بخشی از سفارشات را تحویل می دهند.

کمبود محصولات باعث افزایش قیمت آنها شده است و قیمت مرغ به دلیل کمبود عرضه و بسته شدن کارخانه های فرآوری حداقل ۵ بات افزایش یافته است. عکس هایی از فروشگاه‌های بزرگ مانند سون الون با قفسه های تقریبا خالی درشبکه‌های اجتماعی پخش شده است که باعث نگرانی مردم شده است.

غذاهای اصلی مانند گوشت، رشته و انواع نودل ها، شیر، میان وعده ها، سس، شیرینی، سوسیس و غذاهای فوری با کمبود عرضه مواجه هستند که خریداران اظهار می کنند که آن محصولات انبار می شوند. سال گذشته در زمان شیوع کویید ۱۹، دولت از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و قول داد که هیچ کمبودی در مواد غذایی اصلی وجود نخواهد داشت، حتی اگر قرنطینه به مدت یک سال طول بکشد.

رئیس اتحادیه تجارت عمده فروشی و خرده فروشی تایلند گفت که بسیاری از کارخانه های فرآوری مواد غذایی با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ظرفیت تولید مواجه شده اند.

در این حال، امروز ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ رکورد بالایی از ۲۱/۸۳۸ مورد جدید کرونا و ۲۱۲ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.