مدرسه‌ای در تایلند به همجنس‌گرایان آزادی مدل مو اعطا کرد

به اشتراک بگذارید:

یک مدرسه دولتی معروف در ناکون راچاسیما اکنون دانش‌آموزان همجنس‌گرا (LGBTQ+) را به رسمیت می‌شناسد و به آنها اجازه می‌دهد موهای خود را بر اساس جنسیت کوتاه یا بلند بگذارند.

روز شنبه (۴ می)، شورای دانش‌آموزی مدرسه بون‌واتانا (Boonwattana) اطلاعیه‌ای را در صفحه فیس‌بوک منتشر کرد مبنی بر اینکه هیچ محدودیتی برای مدل مو برای دانش‌آموزان همجنس‌گر (LGBTQ+) وجود نخواهد داشت. این اقدام مورد استقبال گرم دانش‌آموزان و والدین قرار گرفت.

تا ظهر دوشنبه (۶ می)، این پست بیش از ۱۱ هزار لایک دریافت کرده بود و بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ بار با حدود ۴۰۰ نظر به اشتراک گذاشته شده است. اکثر نظرات مدرسه را به دلیل نگرش ازادمنشی نسبت به جنسیت‌های جایگزین تحسین کردند.

این پست بخشی از اطلاعیه‌ای بود که در آن لباس‌های فرم برای ترم بعدی لیست شده بود.

اگرچه عنوان این پست یونیفرم برای دانش‌آموزان LGBTQ+ بود، تنها تفاوت در مدل مو بود. کودکان تراجنسیتی همچنان باید شلوارک بپوشند، در حالی که دخترانی که جنسیت مذکر دارند باید مانند دختران دیگر دامن بپوشند.

در این پست آمده است که دانش‌آموزان تراجنسیتی با موهای بلند باید موهای خود را به صورت دم اسبی با پاپیون سفید ببندند، در حالی که دختران «بوچ» و یا «تام‌بوی» می‌توانند موهای خود را کوتاه بگذارند، مشروط بر اینکه مدل مو مرتب و تمیز باشد. از دانش آموزانی که می خواهند مدل موی متفاوتی انتخاب کنند، تشویق می شود که به دفتر مدرسه انتخابی خود اطلاع دهند.

هنگامی که این پست در فضای مجازی منتشر شد، مدیر مدرسه ویسیان تانکلی گفت، مدیریت مدرسه همجنس‌گرایی (LGBTQ+) را به رسمیت می شناسد و در مورد معافیت‌های مو با والدین و شورای دانش آموزان صحبت کرده است. وی افزود که امیدوار است این آزادی دانش آموزان را شادتر کند تا بتوانند عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.