با تشدید درگیری‌ها در میانمار، هزاران نفر به تایلند پناه بردند

به اشتراک بگذارید:

بنا به اعلام مقامات تایلند در روز شنبه (۲۰ آوریل)، بیش از ۳ هزار میانماری در میان تداوم درگیری‌های اخیر به تایلند گریخته‌اند و وزارت بهداشت عمومی در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه است.

دکتر سوپون یامسیریتاورن، بازرس کل منطقه ۲ بهداشت وزارتخانه گفت، از سوی دکتر اوپاس کارنکاوین پونگ، دبیر دائم این وزارتخانه، ماموریت داده شده تا وضعیت را در بحبوحه افزایش تعداد پناهندگانی که از جنگ فرار کرده و وارد تایلند می شوند، نظارت کند.

دکتر سوپون گفت که مراقبت از مردمی که از ناآرامی‌ها فرار کرده‌اند بر اساس اصول بشردوستانه است. وی گفت که در حال حاضر مقامات محلی و نهادهای امنیتی در استان تاک امنیت مناطق را تضمین کرده و غذا و آب آشامیدنی را برای پناهجویان تامین می کنند.

کادر پزشکی با راه اندازی ایستگاه‌های کمک‌های اولیه و ارائه خدمات برای جراحات جزئی به طور فعال برای جلوگیری از شیوع بیماری تلاش و نظارت می کنند.

درگیری‌ها در سمت میوادی ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی از اصابت گلوله‌هایی از سمت میانمار به خانه‌های تایلندی در امتداد مرز است، اما تلفات جانی نداشته است.

در میان هجوم فزاینده پناهندگان از منطقه میوادی، مقامات تایلند مناطق امن موقتی را برای آنها در تاک ترتیب داده اند. گفته می‌شود، در مجموع شش منطقه امن وجود دارد که ۳۰۲۷ نفر را در خود جای داده است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.