دولت تایلند بودجه ۹ میلیارد باتی را برای خرید واکسن فایزر تأیید کرد

به اشتراک بگذارید:

آنوچا بوراپاچایسری، سخنگوی دولت می گوید، بودجه ۹/۳ میلیارد بات برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن کویید ۱۹ فایزر تأیید شده است. آنوچا تأیید کرد که کابینه دولت بودجه این دستور را که قبلاً امضا شده بود را به تأیید نهایی رسانده است. وی گفت، اداره کنترل بیماری ها قصد دارد تا پایان سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز از انواع واکسن‌های کویید ۱۹ را تهیه کند.

وی افزود؛ به طور کلی، تایلند پیش بینی می کند که تا سه ماهه چهارم امسال حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن فایزر خواهد داشت.

دولت همچنین قراردادی با بوتان امضا کرده است که بر اساس آن، کشور پادشاهی بوتان بین ۱۳۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به تایلند اهدا می‌کند. دولت آلمان همچنین پیشنهاد اهداء ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ ست آنتی بادی مونوکلونال، که در درمان کووید ۱۹ استفاده می شود، داده است.

در همین حال، در پی پیوستن تایلند به طرح بین المللی کوواکس (Covax)، کابینه همچنین پیشنهادی را برای تهیه حدود ۲۶ میلیون دوز واکسن از طریق این مرکز در سال آینده تصویب کرد. کوواکس ابتکار جهانی است که هدف اصلی آن تسریع در ساخت و تولید واکسن‌های کووید ۱۹ و حصول اطمینان از توزیع عادلانه آنها در بین کشورهای مشارکت کننده است. سال ۲۰۲۰ تایلند با وجود فرصت پیش آمده برای شرکت در برنامه کوواکس، از مشارکت در این برنامه صرف‌نظر کرده بود. در آن زمان، سخنگوی دولت آنوچا بوراپاچایسری گفته بود؛ تایلند ترجیح می دهد معاملات خود را مستقیم با سازندگان واکسن امضا کند.

به گزارش بانکوک پست، دولت در حال حاضر انتظار دارد سال آینده در مجموع ۱۲۰ میلیون دوز انواع واکسین کویید ۱۹ که شامل واکسن‌های نوع mRNA نیز می‌باشد را تهیه کند.

در همین حال، ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹، امروز (۱۸ آگوست) ۲۰ هزار و ۵۱۵ مورد جدید کرونایی و ۳۱۲ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده است. در جدیدترین و شدیدترین موج ویروس، که اولین بار در اول آوریل ثبت و شناسایی شد، این ستاد در مجموع ۹۴۰ هزار و ۹۴ مورد کووید ۱۹ را گزارش کرده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.