تایلند به دنبال همکاری با کره جنوبی برای تقویت توان نظامی است

به اشتراک بگذارید:

وزیر دفاع تایلند، آقای سوتین کلونگ‌سانگ در جریان سفر رسمی خود به کره جنوبی که امروز (۳۰ مارس) به پایان می‌رسد، همکاری دوجانبه در زمینه صنعت تسلیحات را با همتای کره‌ای خود مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش نیشن به نقل از یک منبع آگاه، سوتین در دیدار با شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی، علاقه تایلند برای همکاری با اداره برنامه اکتساب دفاعی (DAPA) برای کمک به ارتقای صنعت دفاعی تایلند را ابراز کرد.

سوتین گفت: “وزارت دفاع به طور ویژه علاقه‌مند به همکاری با DAPA است و انتظار می‌رود که هر دو کشور در تقویت صنعت دفاعی منافع متقابلی داشته باشند.”

سوتین پتانسیل بالای صنعت دفاعی کره جنوبی را ستود و نقش کلیدی DAPA را برجسته کرد. وی خاطرنشان کرد: دو کشور همکاری‌های دفاعی از جمله خرید ناوچه و هواپیمای جنگی از کره جنوبی و همچنین مشارکت کره جنوبی در رزمایش سالانه کبرا گلد به میزبانی تایلند را دارند.

DAPA یک شاخه اجرایی دولت کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۶ زیر نظر وزارت دفاع برای نظارت بر پروژه‌های تقویت توان دفاعی، تهیه مهمات و ارتقا صنایع دفاعی تأسیس شد.

وزیر دفاع کره جنوبی در این دیدار از گردان ببرهای کوچک تایلند که در جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ برای دفاع از این کشور کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد. او گفت که شجاعت آن‌ها منجر به صلح در شبه‌جزیره کره شده و به رشد کره جنوبی کمک کرده است.

تایلند در میان ۲۲ کشوری بود که در طول جنگ کره، نیروها و اقدامات دیگری را برای حمایت از کره جنوبی تحت پرچم سازمان ملل به این کشور فرستاد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.