دادگاه پرونده نخست وزیر به اتهام سوء مدیریت در بحران کووید ۱۹ را رسیدگی می کند

به اشتراک بگذارید:

دادگاه کیفری فساد و پرونده های سوء رفتار روز جمعه شکایتی را که توسط حزب تای سنگ تای و اتحادیه وکلای تایلند علیه ژنرال پرایوت چان و چا، نخست وزیر تایلند به اتهام عدم موفقیت در مدیریت وضعیت کووید ۱۹ تشکیل شده بود، پذیرفت و به آن رسیدگی خواهد کرد.

این شکایت نخست وزیر را متهم می کند که به اقتصاد کشور آسیب زده و سیستم بهداشت عمومی را تحت فشار قرار داده است. دادگاه جلسه ای را برای تاریخ ۳۰ آگوست تعیین کرده است.

نارینپونگ جیناپاک، رئیس اتحادیه وکلای دادگستری گفت؛ سهل انگاری و رسیدگی ناکارآمد دولت پرایوت به وضعیت کووید ۱۹، منجر به شیوع چهار موج کرونا در سراسر کشور با بیش از ۸۰۰ هزار بیمار و بیش از ۶ هزار کشته شده است.

وی گفت، افزایش موارد کرونایی از ظرفیت سیستم بهداشت عمومی کشور فراتر رفته است، همانطور که دیده شد، بسیاری از افراد در خیابان ها یا خانه های خود در حالی که منتظر درمان در بیمارستان بودند، بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

نارینپونگ افزود؛ ما تصمیم گرفتیم از نخست وزیر پرایوت شکایت کنیم، زیرا او رئیس دولت و اعلام کننده وضعیت فوق العاده در کشور است.

به گفته نارینپونگ، کمپین عمومی تای سنگ تای برای شکایت از دولت حدود ۷۰۰ هزار امضای پای طومار از مردم جمع کرد است که این طومار به عنوان شواهد موثق به دادگاه ارائه داده شده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.