در دو هفته اول سال قریب به یک میلیون گردشگر وارد تایلند شده‌اند

به اشتراک بگذارید:

به گزارش روزنامه ماتی‌چون (Matichon) به نقل از سازمان گردشگری تایلند (TAT)، در ۱۵ روز اول سال ۲۰۲۳ در مجموع ۹۱۳ هزار و سیزده گردشگر خارجی به این کشور آمده اند که روس ها در صدر لیست و پس از آن گردشگران مالزیایی، کره جنوبی، هندی و لائوسی‌ها به ترتیب بیشترین ورودی‌های این دوره بوده‌اند.

یوتاساک سوپاسورن، مدیر سازمان گردشگری تایلند اعلام کرد که طی ۱ تا ۱۵ ژانویه ۹۹ هزار و ۵۹۳ گردشگر روسی وارد کشور شده و پس از آن ۸۹ هزار و ۴۶۱ مالزیایی، ۷۶ هزار و ۵۷ کره‌ای، ۴۷ هزار و ۴۷۱ هندی و ۴۱ هزار و ۸۶۳ لائوسی وارد تایلند شده اند. به گفته وی تنهل در روز ۱۴ ژانویه در مجموع ۵۸ هزار و ۵۲۸ گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند.

در لیست ارائه شده ورودی اتباع چینی ۲۸ هزار و ۶۴۳ نفر بوده است که رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود با گشایش هر چه بیشتر مرز‌های چین بازار چین به تدریج در سال جاری بهبود یابد.

چهار کشور برتر که انتظار می‌رود امسال بیش از یک میلیون گردشگر از آن‌ها وارد تایلند شوند به ترتیب، چین با ۵ میلیون، مالزی ۴ میلیون، هند ۲ میلیون و کره جنوبی با ۱/۱ تا ۱/۲ میلیون نفر هستند.

یوتاساک گفت که این سازمان با هدف‌گذاری جذب ۲۵ میلیون گردشگر خارجی انتظار دارد که درآمد بالغ بر ۲/۳۸ تریلیون بات وارد چرخه اقتصاد کند که معادل ۸۰ درصد درآمدی است که در سال ۲۰۱۹ قبل از شروع همه گیری کویید ۱۹ تولید شده است.

سازمان گردشگری تایلند اکنون در حال جمع آوری داده ها برای ارائه به کابینه دولت برای درخواست تمدید ویزای توریستی هنگام ورود از ۳۰ به ۴۵ روز تا پایان سال جاری است. بنابراین اتباع کشور‌هایی که در بدو ورود ویزای ۳۰ روزه دریافت می‌کردند با تصویب این قانون قادر خواهند بود ۱۵ روز بیشتر در کشور اقامت کنند. در حال حاضر در مجموع ۶۴ کشور از جمله انگلیس، آمریکا، آلمان، سنگاپور، کانادا و سایر کشورها واجد شرایط معافیت از ویزا هستند.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.