مقامات تایلند نسبت به آلودگی هوا در بانکوک و شهرهای دیگر هشدار دادند

به اشتراک بگذارید:

مقامات تایلند هشدار داده اند که میزان ذرات معلق در بانکوک و سایر نقاط تایلند در این هفته به سطح ناسالم خواهد رسید. به گزارش اداره کاهش آلودگی هوا، سطح آلودگی PM۲/۵ در بسیاری از مناطق مرکزی کشور، از جمله پایتخت، از استانداردهای ایمن فراتر رفته است.

اداره کاهش آلودگی هوا دیروز (۷ دسامبر) گزارش داد که انتشار ذرات PM۲/۵ در بانکوک بین ۱۹ تا ۵۹ میکروگرم بر متر مکعب است. سطح بالاتر از میانگین ۵۵ میکروگرم بر متر مکعب، در منطقه نونگ کم (Nong Khaem)، و ۵۲ میکروگرم بر متر مکعب در منطقه ماهاچای، در استان ساموت ساکون، گزارش شده است.

در همین حال، در شمال تایلند، مناطق با وضعیت ناسالم و نگران کننده عبارتند از منطقه نای موئانگ (Nai Mueang) در استان پیتسانولوک (Phitsanulok)، که در آن انتشار PM۲/۵ در ۶۰ میکروگرم بر متر مکعب اندازه‌گیری شده، و منطقه تا لوانگ (Tha Luang) در استان پیجیت (Phichit) که سطح ۵۵ میکروگرم بر متر مکعب را گزارش کرده است.

اداره کنترل آلودگی هوا می گوید، آلودگی هوا در بقیه نقاط کشور از جمله شمال شرق، شرق و جنوب در سطح ایمن باقی مانده است. انتظار می رود در بانکوک، آلودگی هوا در نتیجه افزایش ذرات گرد و غبار طی ۷ روز آینده به سطوح ناسالم برسد. پیش بینی می شود از ۱۳ دسامبر این وضعیت کاهش یابد.

مقامات پایتخت به ساکنان توصیه می کنند زمان سپری شده در خارج از منزل را کاهش داده و در صورت لزوم از ماسک صورت و سایر محافظ ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.