دولت تایلند قوانین ویزای اقامت طولانی مدت را تصویب کرد

به اشتراک بگذارید:

در حالی که تایلند برای بازگشایی مجدد بدون قرنطینه برای گردشگران واکسینه شده آماده می شود، کابینه دولت دو پیش نویس قانون مربوط به ویزای اقامت طولانی مدت را تصویب کرده است. هدف دولت از برنامه ویزای طولانی مدت، جذب ۳۰۰ میلیارد بات سرمایه گذاری خارجی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی است.

ترایسوره تایساراناکول، سخنگوی دولت گفت، وزارت کشور پیش نویس قانون ویزای جدید را که کابینه دیروز تصویب کرده بود را صادر کرد. اولین قانون مربوط به اخذ کارت امتیازی تایلند (Thai Privilege Card) به خارجیان است که تحت برنامه تایلند اِلیت اعطا می شود. قانون دوم به دارندگان کارت امتیازی این امکان را فراهم خواهد کرد که به منظور اهداف کاری اقامت طولانی مدت در تایلند داشته باشند. هر دو قانون پایه طرح Flexible Plus را تشکیل می دهند که بر اساس آن اتباع خارجی باید حداقل ۳۰ میلیون بات در ازای مجوز کار یک ساله سرمایه گذاری کنند.

دولت تایلند مأموریت دارد سرمایه گذاران خارجی ثروتمندی را جذب کشور کند که برای سرمایه گذاری در املاک، شرکتهای محدود یا عمومی و بازار سهام تشویق می شوند. کارت امتیازی تایلند همچنین به همسر و فرزندان زیر ۲۰ سال آنها نیز تعلق می گیرد، سرمایه گذاران پس از اخذ امتیاز قادر خواهند بود تا ویزای موقت خود را به ویزای ۵ ساله تبدیل کنند که هر ۵ سال قابل تمدید خواهد بود.

اداره گردشگری تایلند پیش بینی می کند که این برنامه می تواند حدود ۱۰ هزار سرمایه گذار خارجی را جذب کند، یعنی حدود ۳۰۰ میلیارد بات سرمایه برای اقتصاد تایلند.


بیشتر بخوانید:




5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.