پارک تاریخی سی ساتچانالای در استان سوکوتای

به اشتراک بگذارید:

پارک تاریخی سی ساتچانالای یک پارک تاریخی در منطقه سی ساتچانالای، استان سوکوتای، شمال تایلند است. این پارک ویرانه های سی ساتچانالای و چالیانگ را در بر می گیرد. سی ساتچانالای، که به معنی «شهر افراد خوب» است، در سال ۱۲۵۰ به عنوان دومین مرکز پادشاهی سوکوتای و به عنوان محل اقامت ولیعهد در قرن ۱۳ و ۱۴ تأسیس شد.

شهر مستطیلی شکل با دیوار‌های ۵ متری با خندق برای جلوگیری از حملات رو به رشد برمه‌ای ها ساخته شد. این پارک توسط دپارتمان هنرهای زیبا تایلند و با کمک یونسکو نگهداری می شود، که این پارک را به همراه پارک های تاریخی مرتبط در کامپنگ‌ پت و سوکوتای به عنوان میراث جهانی اعلام کرده است. این پارک تاریخی با معماری منحصر به فرد، مجسمه‌های قدیمی بودا، کاخ‌ها و معابد ویران شده سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

در سال ۱۹۰۷ وجیراوود به عنوان ولیعهد، یک سفر دوماهه باستان‌شناسی به ناکون ساوان، کامپنگ پت، سوکوتای، سی ساتچانالای، اوتارادیت و پیتسانولوک انجام داد. وی پس از بازگشت به بانکوک، «سفر شهر پرا روانگ» را منتشر کرد تا مطالعه تاریخی و باستان‌شناسی را در بین عموم مردم گسترش دهد. باستان شناسان و مورخان بعدی از جمله دامرونگ راجانوباب از این اثر به عنوان سازه استفاده شده‌است، بنیانگذار سیستم آموزشی مدرن تایلند و جورج کودس، دانشمند قرن بیستم باستان‌شناسی و تاریخ جنوب شرقی آسیا. به عنوان بخشی از این سفر، واجیراوود یادگارهای زیبایی از سر تصویر بودا، یک دست و پاها را در سی ساتچانالای پیدا کرد و آنها را به بانکوک بازگرداند. در سال ۱۹۱۱ وی تصویر بودا را که در سال ۱۹۱۳ به اتمام رسیده بود دوباره ساخت.

بومیبول و سیریکیت، پادشاه فقید و ملکه تایلند، در سال ۱۹۵۸ از سی ساتچانالای، چالیانگ و ساوانکالوک بازدید کردند. حفاظت از منطقه برای اولین بار در تاریخ ۲ آگوست سال و در ژوئیه ۱۹۸۸ پارک بطور رسمی افتتاح شد. در ۱۲ دسامبر ۱۹۹۱، به عنوان بخشی از شهر تاریخی سوکوتای و شهرهای تاریخی وابسته همراه با پارک‌های تاریخی مرتبط در کامپنگ پت و سوکوتای به عنوان میراث جهانی اعلام شد. در طی سیل ۲۰۱۱ تایلند، آب طغیان رودخانه یوم وارد پارک تاریخی سی ساتچانالای شد و دو کوره سفال تاریخی را غرق کرد.

تصاویر
موقعیت پارک

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.