قریب به ۲۴ درصد مردم تایلند اولین دوز واکسن کویید ۱۹ را دریافت کرده اند

به اشتراک بگذارید:

وزارت آموزش عالی، علوم، تحقیقات و نوآوری تایلند، روز دوشنبه (۹ آگوست) گزارش داد که پوکت تنها استانی است که اکثر ساکنان آن در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

این وزارتخانه گفت که تا کنون بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در تایلند تزریق شده است، ۱۰ میلیون اول آن ۱۲۴ روز و ۱۰ میلیون بعدی، فقط ۳۶ روز طول کشیده است.

آمارهای وزارتخانه نشان می دهد ۲۳/۹ درصد از تایلندی‌ها اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند، ۶/۷ درصد هر دو دوز و ۰/۳ درصد که اغلب کادر درمان هستند، سومین دوز خود را دریافت کرده اند.

تا کنون، تایلند تنها چهار مارک واکسن، یعنی سینواک (۴۸/۷۷ درصد)، آسترازنکا (۴۳/۹۵ درصد)، سینوفارم (۷ درصد) و فایزر (۰/۲۸ درصد) را تزریق کرده است.

بیشترین تعداد واکسن با ۶۷۰ هزار دوز در ۵ آگوست تزریق شده است. بیسترین جمعیت واکسینه شده در استان‌های پوکت با ۷۵/۹ درصد، بانکوک ۷۰/۲ درصد، رایونگ ۴۱/۶ درصد و استان پن یا ۴۱/۱، انجام شده است.

تایلند امروز (۹ آگوست) با یک روند نزولی، در مجموع ۱۹ هزار و ۶۰۳ مورد جدید کرونایی و ۱۴۹ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده است. از سال گذشته از آغاز همه گیری کرونا این کشور در مجموع ۷۷۶ هزار و ۱۰۸ مورد کرونایی داشته است.


بیشتر بخوانید:





4.5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.