تایلند عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی می‌شود

به اشتراک بگذارید:

تایلند با هدف ارتقای استانداردهای این کشور و گسترش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، نقشه راهی را برای عضویت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) تهیه کرده است.

این در حالی است که برخی از اقتصاددانان بین‌المللی هشدار داده‌اند که پیوستن به باشگاه کشورهای توسعه‌یافته ممکن است بیشتر از منافع، معایبی به همراه داشته باشد.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در سال ۱۹۶۱ توسط کشورهای توسعه یافته تأسیس شد. پنجاه سال بعد، عضویت آن از نظر جغرافیایی گسترش یافته و شامل آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوس آرام شده است.

تنها دو کشور ژاپن و کره جنوبی از آسیا عضو این سازمان هستند و اندونزی در فرآیند درخواست عضویت است.

تایلند اخیراً نامه‌ای مبنی بر تعهد خود برای پیوستن به این سازمان را به دبیرکل OECD در ماه فوریه ارسال کرده است، اما فرآیند تأیید آن زمان‌بر است. در صورت تصویب تایلند تنها کشور اتحادیه آسه‌آن در این سازمان خواهد بود.

فرآیند تأیید پس از ارسال درخواست به شورای ۳۸ عضوی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، معمولاً تا ۸ سال زمان می‌برد.

برای تایلند، واحد برنامه ریزی دولت، شورای توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی (NESDC) که به عنوان دبیرکل کارگروه عضویت در OECD عمل می کند، هدف تأیید این جدول زمانی را به پنج سال تعیین کرده است.

به گفته شورا، برای رسیدن به این هدف، دولت و بخش خصوصی باید در ارتقای استانداردهای مختلف در کشور به سطح کشورهای عضو OECD، همکاری کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.